A Zabosfa KerTÉSZ Kft.
székhelye: | 6787 Zákányszék, Zabosfa utca 1. |
cégjegyzékszáma: | 06-09-018916 |
adószáma: | 23945531-2-06 |
telefonszáma: | +36-62-644-869 |
honlap: | www.zabosfa.hu |
telefon
e-mail: tárhelyszolgáltató: |
+36-30-140-1222;
Tárhelypark Kft. |
a továbbiakban: a Szolgáltató
jelen Általános Szerződési Feltételei (a továbbiakban ÁSZF) szabályozzák a Szolgáltató által üzemeltetett termékvásárlási lehetőséget biztosító online felületének (a továbbiakban a Zabosfa webáruház (www.zabosfa.hu/futar) használatának feltételeit.
Az Általános Szerződési Feltételekben használt fogalmak
ÁSZF | A Szolgáltató által üzemeltetett Zabosfa Házhozszállítás általános szerződési feltételei, melyet a Szolgáltató több szerződés megkötése céljából egyoldalúan, előre határoz meg és amelynek elfogadása a Zabosfa webáruház igénybevételének. Az Általános Szerződési Feltételek tartalmazzák a Zabosfa webáruház használatával, a termékek megrendelésével, a fizetéssel és a szállítással kapcsolatos feltételeket, továbbá a fogyasztó jogaira vonatkozó részletes tájékoztatást. A mindenkori hatályos ÁSZF letölthető a Zabosfa webáruház oldaláról. |
Zabosfa webáruház | A Szolgáltató által működtetett internetes platform és szolgáltatás, melyen keresztül a Fogyasztók a Szolgáltató áltat forgalmazott termékeket házhoz szállítással meg tudják vásárolni. |
Fogyasztó | Fogyasztónak minősül minden 18. életévét betöltött nagykorú, természetes személy aki, a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk) 8:1. § (1) bek. 3. pontja szerint szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy. |
A Zabosfa webáruház használata
- A belépést követően megjelenik az Zabosfa webáruház kínálata, ahol megtalálhatóak a Fogyasztók számára elektronikus úton történő megvásárláshoz hozzáférhetővé tett termékek.
- A Fogyasztó szabadon böngészhet a Zabosfa webáruház kínálatában.
1.4. A termékek fényképpel és az alábbi tájékoztatással szerepelnek:
- a termék megnevezése
- a termék kiszerelése (súlyban, csomagonként)
- a termék fogyasztói ára forintban
- a termék egységára (kilogrammonként, darabonként).
1.5. A termékre történő kattintással a termékről bővebb tájékoztatást tekinthet meg.
1.6. Az Zabosfa webáruház felületen feltüntetett árak forintban értendőek és az áfát tartalmazzák, az esetlegesen felmerülő egyéb költségeket (pl. Szállítási díj) nem.
1.7. A Zabosfa Házhozszállítás felülete sütiket alkalmaz, amelyekről a tájékoztatást a Fogyasztó „elfogadom” gombbal vesz tudomásul.
1.8. Ezen a felületen keresztül lehet megrendelést leadni, itt adható meg a szállítási cím, illetve innen keresztül is elérhető az a felület, ahol a kiválasztott termékek és a rájuk vonatkozó árak megtekinthetők.
A vásárlás menete
Regisztráció
2.1. A Zabosfa webáruházban történő vásárlás lebonyolításához nincs szükség a weboldalon regisztrációra.
2.9. A Fogyasztó a „Házhozszállítás” menüpont alkalmazásával tudja kiválasztani a termékeket. A termékek nevére kattintva megjelenik a termékek leírását tartalmazó termékoldal. A kiválasztott termékek a „Kosárba teszem” gombra kattintással listázásra kerülnek a „Kosár” menüben.
2.10. A kosár ikonra kattintva megtekinthetők az eddig kiválasztott termékek, azokat, vagy azok mennyiségét a Fogyasztó módosíthatja, törölheti. A Szolgáltató 3000,- forintnál kisebb összegű megrendelést nem teljesít.
2.11. A Kosár tartalma a „Rendelés véglegesítése” gombra történő kattintásig módosítható, vagy törölhető. A Szolgáltató minden nap a 12 óráig beérkezett rendeléseket összekészíti.
2.12. Bizonyos termékek esetén előfordulhat, hogy készlethiány esetén a Szolgáltató jogosult más, hasonló termékkel helyettesíteni. Az így házhoz szállított termékek darab/súly szerinti ára eltérhet az eredetileg kiválasztott termékek árától.
2.13. A Fogyasztó jogosult a helyettesített termékekre vonatkozó teljesítést visszautasítani.
2.14. Amennyiben a Fogyasztó nem kíván több terméket kiválasztani, a „Pénztár” gombra kattintva léphet tovább.
A szállítási időpont
2.15. A Szolgáltató hétfőtől péntekig munkanapokon 8:00 és 16:30 között szállítja ki a megrendelt termékeket.
2.16. A szállítási nap rendszerint a rendelés leadását követő első munkanap.
2.17. A házhozszállítás díja 15 000 Ft alatt 899 Ft, míg 15 000 Ft-tól 699 Ft.
2.18. A Zabosfa webáruház 24 órán belül automatikus rendszerüzenetet küld a Fogyasztónak a szállítás várható időpontjáról, amennyiben a rendszerinti szállítási napon nem tudja teljesíteni a rendelést.
A szállítási és a számlázási cím megadása
2.19. A Fogyasztó csak az alábbi helységeken belüli szállítási címet adhat meg:
– Ásotthalom
– Bordány
– Deszk
– Domaszék
– Forráskút
– Kistelek
– Klárafalva
– Mórahalom
– Ruzsa
– Szatymaz
– Szeged
– Üllés
– Zákányszék
– Zsombó
2.20. A Szolgáltató fenntartja azon jogát, hogy a szállítási címként megadható helységek felsorolását módosítsa, mely módosításról a Fogyasztókat tájékoztatja.
2.21. A Fogyasztó a szállítási címet a lehető legpontosabban köteles megadni. A szállítási cím pontosságáért a Fogyasztó felel, amennyiben a címet hibásan jelölte és emiatt a Szolgáltató nem tudta teljesíteni a rendelést, a Szolgáltató semmilyen felelősséggel nem tartozik.
2.22. A Fogyasztó internetes böngészője elmentheti (beállítástól függ) a Fogyasztó korábban megadott szállítási címeit, amelyeket a Fogyasztó később egyszerű kijelöléssel ismét megadhat.
2.23. Amennyiben a Fogyasztó minden adatot kitöltött, a „Megrendelés elküldése” gombra kattintva léphet tovább.
Fizetés
2.24. A fizetésért a Szolgáltató nem számol fel díjat.
2.25. A Fogyasztó az alábbi opciók közül választhat:
Fizetés átvételkor:
- bankkártyával ()
- készpénzzel
2.26. A megrendelés elküldésével a Fogyasztó elfogadja a Felhasználói feltételeket. Ekkor jön létre a Fogyasztó és a Szolgáltató közötti szerződés, amely a Fogyasztó oldalán fizetési kötelezettséget keletkeztet.
2.27. A fizetés minden esetben kiszállításkor történik.
2.28. Kiszállításkor a Szolgáltató – vagy a Szolgáltatóval szerződéses kapcsolatban álló, a kiszállítást végző harmadik fél, a „Szállító” – átadja a Fogyasztónak a megrendelt és leszállított termékek szállítását igazoló szállítólevelet, és esetlegesen felhívja a Fogyasztó figyelmét azon termékekre, amelyeket a Fogyasztó megrendelt ugyan, de nem voltak készleten, ezért vagy nem kerültek szállításra, helyettük helyettesítő termékek kerültek szállításra.
2.29. Helyettesítő termék kiszállítása esetén a Fogyasztó jogosult dönteni arról, hogy a teljesítést a helyettesítő termékekkel együtt elfogadja, a leszállított összetételben és mennyiségben veszi át és fizeti ki, vagy a teljesítést a helyettesített termékek vonatkozásában nem fogadja el. Ebben az esetben csak a leadott megrendelés szerinti termékek ellenértékét köteles megfizetni. A hiányzó termékek helyettesítése azonban nem jogosítja fel a Fogyasztót arra, hogy a megrendelésnek megfelelő termékek átvételét megtagadja.
2.30. A fizetés akként történik, hogy a Fogyasztó az előzetesen kiválasztott fizetési módnak megfelelően átadja a Szállító részére a készpénzt, vagy a bankkártyáját, hogy azt kezelve a Szállító teljesítse a tranzakciót, vagy a Fogyasztó bankkártyáját a Szállítónál lévő terminálnál használva maga teljesíti a tranzakciót.
2.31. A Szolgáltató az alábbi bankkártyákat fogadja el:
– Visa
– Mastercard
Számlázás
2.32. Amennyiben a Fogyasztó a termékeknek csak egy részét kívánja átvenni (ld. Kiszállítás), a visszáru értéke levonásra kerül a számlából, melyet a szállítólevél alapján állít ki a Szolgáltató.
2.33. A Fogyasztó a Szolgáltató részére történő fizetés után elektronikus úton kap a megadott e-mail címére. A számla Fogyasztó által ténylegesen átvett termékeket tartalmazza, valamint a rendelés után ténylegesen megfizetett pénzösszeget.
2.34. Lehetséges, hogy a Fogyasztó e-mail fiókjának beállítása miatt az elektronikus számla az e-mail fiók „Spam” mappájába érkezik, ezért ajánlott a „Spam” beállításainak ellenőrzése.
2.35. Amennyiben a Szolgáltató technikai okok miatt nem képes elektronikus számlát kiállítani a Fogyasztónak, a jogszabályi előírásoknak megfelelő gépi számlát állít ki, és azt postázza a Fogyasztó által megadott szállítási címre.
Kiszállítás
3.1. A Szolgáltató törekszik rá, hogy minden szállítást a rendelés Fogyasztó általi véglegesítést követő első munkanapon teljesítse, ellenkezőesetben a Szolgáltató automatikus e-emailben értesíti a Fogyasztót a szállítás várható időpontjáról.
3.2. A Fogyasztónak módjában áll telefonon keresztüli értesítést kérni a Szolgáltatótól a szállítás pontos időtartamát illetően.
3.3. A Fogyasztó tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató a forgalmi viszonyok, a rendelések nagy száma, vagy egyéb más ok miatt eltérhet a telefonon közölt időponttól.
3.4. A Fogyasztó köteles gondoskodni róla, hogy a szállításra kijelölt címen a rendszerinti szállítási időben ő maga, vagy egy, az általa a Szolgáltató által kiszállított termékek átvételére feljogosított 18. életévét betöltött harmadik személy (továbbiakban az „Átvevő”) jelen legyen a szállítás várható időpontjában.
3.5. Az Átvevő személy életkorát kétség esetén a Szolgáltató kérésére fényképes igazolvánnyal (pl. személyazonosító igazolvány, jogosítvány, stb) igazolja. Amennyiben az Átvevő életkorát nem igazolja fényképes igazolvánnyal, a Szolgáltató köteles megtagadni a teljesítést, amelyről jegyzőkönyvet vesz fel.
3.6. Fogyasztó tudomásul veszi, hogy amennyiben a Fogyasztó által meghatározott címen nincs jelen a Fogyasztó, vagy az Átvevő, vagy az Átvevő életkorát elmulasztja igazolni a 3.5. pontban leírtak szerint, a Szolgáltatót nem terheli felelősség a teljesítés meghiúsulásáért.
3.7. Fogyasztó tudomásul veszi, hogy az ő, vagy az Átvevő (jelen pontban együtt: a „Fogyasztó”) kötelessége meggyőződni arról, hogy az általa megrendelt termékek megfelelő mennyiségben, és – szemrevételezés útján történő ellenőrzés alapján – megfelelő minőségben kerültek kiszállításra. Amennyiben a Fogyasztó oldalán teljesítési kifogás merül fel, vagy nem kívánja vételi szándékát fenntartani, vagy azt módosítja, jogosult megtagadni az átvételt, és elállni a szerződéstől a kifogásolt termékek, vagy a teljes szállítmány vonatkozásában.
3.8. Amennyiben a Fogyasztó, vagy az Átvevő a megrendelt és kiszállított termékeknek csak egy részét vette át, úgy csak az átvett termékek ellenértékét köteles megfizetni.
3.9. Amennyiben a Fogyasztó, vagy az Átvevő a termékek átvételét megtagadta, a Szolgáltató az átvétel megtagadásáról jegyzőkönyvet vesz fel.
3.10. Fogyasztó tudomásul veszi, hogy amennyiben Átvevő a teljesítést elfogadta, Szolgáltató nem tartozik felelősséggel a termékek esetleges mennyiségbeli eltérésért, vagy a termékek minőségének olyan hibájáért, amely szemrevételezés útján megállapítható volt.
Elállás
4.1. Fogyasztó a megrendelt termékek átvételétől számított 14 napon belül jogosult indoklás nélkül elállni a szerződéstől.
4.2. Fogyasztó tudomásul veszi, hogy a Zabosfa webáruház rendszeren keresztül vásárolható egyes termékek gyorsan romlandóak, ezért amennyiben a szállításkor a termékeket átveszi, utóbb a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet rendelkezései értelmében nem jogosult elállni a szerződéstől. Ugyanez érvényes az olyan zárt csomagolású termékek tekintetében, amelyek egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza. Szolgáltató a Fogyasztó, vagy az Átvevő által átvett gyorsan romló, illetve felbontott termékeket semmilyen körülmények között nem köteles visszavenni, és ellenértékének visszatérítésére sem kötelezhető.
Panaszok, Jogérvényesítési lehetőségek
5.1. Amennyiben a Fogyasztónak a Szolgáltató, illetve a Szolgáltató érdekében eljáró személyek magatartásával, mulasztásával, a Szolgáltató által forgalmazott termékekkel, a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatással bármilyen jellegű panasza van, azt közölheti a Szolgáltatóval személyesen annak székhelyén (6787 Zákányszék, Zabosfa u. 1.), a székhelyre küldött postai küldeményben vagy elektronikus úton a contact@zabosfa.hu e-mail címre küldött e-mailben.
5.2. A Szolgáltató köteles azonnal megvizsgálni a szóbeli panaszt, és amennyiben ez szükséges, illetve lehetséges, orvosolja azt. Amennyiben a Fogyasztó a panasz kezelését nem tartja elégségesnek, vagy a panasz azonnali kivizsgálása, illetve orvoslása nem lehetséges a panasszal kapcsolatos álláspontjáról a Szolgáltató jegyzőkönyvet vesz fel, melyet érdemi válaszával együtt 15 napon belül megküldi a Fogyasztónak postai úton. A Fogyasztó írásbeli panaszára – érkezzen akár postai, akár elektronikus úton – a Szolgáltató a panasz beérkezésétől számított 15 napon belül írásban érdemben reagál.
5.3. Amennyiben a Fogyasztó panaszát a Szolgáltató nem orvosolta, vagy a Fogyasztónak a kiszállított termékek minősége, a felek között létrejött szerződés megkötése és teljesítése olyan sérelmet okozott, amelyet álláspontja szerint a Szolgáltató nem tud vagy nem kíván orvosolni, a Fogyasztó jogosult vitás ügyét bírósági eljárás útján, vagy a bírósági eljáráson kívül a Csongrád Megyei Békéltető Testület előtt indított eljárással rendezni.
5.4. A Csongrád Megyei Békéltető Testület elérhetőségei:
6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
telefonszám: +36-62/554-250/118
Fax: +36-62/426-149
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Egyéb rendelkezések
A jelen ÁSZF-re, illetve a jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (PTK) rendelkezései, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet rendelkezései az irányadók.