fbpx

Szeptember hónap zöldségei és gyümölcsei

Itt van az ősz, itt van újra… 🙂 Ezzel azonban nem kell lemondani a finom friss szeptemberi zöldségekről és gyümölcsökről, hiszen a szeptember, és az ősz is tartogat még vitamindús terményeket. Az idénygyümölcsök és idényzöldségek fogyasztásának előnyeiről már korábban írtunk nektek, így bízunk benne, hogy jelen összeállításunkkal segítünk Nektek, hogy tudjátok szeptemberben milyen terményeket érdemes keresni a Zabosfai Zöldséges üzleteibe betérve

Szeptemberi gyümölcsök

Az őszi, illetve szeptemberi gyümölcsök nagyon változatos ízvilágot tartogatnak számunkra. Az egyik legnépszerűbb, és ami mindenkinek elsőre az eszébe jut az az alma. Az almát szerte a világon termesztik és több ezer fajtája ismert. A statisztikai adatok alapján évente átlagosan 23 kg almát fogyaszt egy ember. A számtalan almafajta közül a Gala, az Idared és a zöld alma a legnépszerűbb. Üzleteinkben és webáruházunkban is mindig több fajta közül választhattok, így mindenki megtalálhatja a számára legfinomabb fajtát. Az alma kiváló őszi gyümölcs, hiszen nem csak nyersen, de főzve, sütve egyaránt ízletes.

Az ősz másik legnépszerűbb gyümölcse a szőlő. Az almához hasonlóan szőlőből is számos fajtából választhatunk, apró szemei pedig az egészségünknek is jót tesznek, hiszen a szőlőfogyasztásnak számos jótékony hatása van. Egyik ilyen hatása például, hogy mivel a szénhidrát szőlőcukor formájában van jelen benne fáradékonyság vagy stresszhelyzet esetén remekül alkalmazható. Emellett a szőlőben található vitaminok, ásványi anyagok és víz jótékony hatással van a bőrre, a vesére és a bélrendszerre egyaránt. Legjobb friss gyümölcsként fogyasztani, ősszel, érdemes dióval, sajttal kombinálni, akár egy finom pohár bor mellett a baráti beszélgetések során.

A dió a legegészségesebb ételek egyike, hiszen egészéges forrása számos zsírnak, fehérjének és ásványi anyagnak. Emellett a dió jót tesz az agyműködésnek, és növeli a koncentrációképességet, továbbá a fogyókúrázók egyik kedvence is, hiszen kalóriatartalma alacsony, rosttartalma viszont magas, így fogyasztása esetén a gyors telítettség érzés biztosított. Az diós sütemények elengedhetetlen kellékei az őszi ebédeknek és vacsoráknak, fogyasztását mindenképp javasoljuk a hűvös napokon.

A savanykás ízek kedvelőinek egyik kedvenc őszi gyümölcse a birsalma, amely a hűvösebb időszakban rendkívül fontos, hiszen csökkenti a megfázás és az influenza tüneteit, hiszen bőségesen tartalmaz rostokat, magnéziumot és káliumot egyaránt. Méregtelenítő hatása miatt külsőleg a bőr feszességét javítja, antioxidáns tartalma miatt pedig a sejtek öregedését felgyorsító szabad gyökökkel szemben is sikeresen felveszi a harcot.

Zöldségek szeptemberre

Ha ősz, akkor az őszi zöldségek közül az első, ami mindenkinek az eszébe jut, akkor az a sütőtök. A sütőtök szezonja viszonylag hosszú, hiszen szeptembertől januárig tart, így a számos felhasználási módot bőven van időnk kipróbálni. Nevével ellentétben ugyanis nemcsak sütni érdemes, hanem levesekbe, süteményekbe is kiváló, de köretként is igen ízletes. Finom íze mellett egészségünkre is jó hatással van, hiszen kalcium, cink, mangán, vas és karotintartalma egyaránt magas. Érdemes bevezetni a táplálkozásba minél gyakrabban, hogy szervezetünk ellenálló képessége minél erősebb legyen a hűvös időkben.

Sokan modernkori hóbortnak tartják, mi mégis egyre inkább javasoljuk az üzleteinkbe betérőknek az édesburgonya fogyasztását. Nevével ellentéten távoli rokonságban van a sima burgonyával, annak ez egy sokkal kifinomultabb, egészségesebb fajtája, amely az egészséges táplálkozás egyik alappillére lett az elmúlt években. Ennek egyik oka, hogy az édesburgonya glikémiás indexe alacsonyabb, mint a sima burgonyáé, így a diétás étrendbe is nyugodt szívvel beilleszthető. ugyanúgy, ahogy a sima burgonyának, ennek is számos elkészítési módja van, így a ráunni szinte lehetetlen.

szeptemberi zöldség és gyümölcs

Felsorolásunk végéhez közeledve meg kell említenünk a vöröskáposztát, amely gömb alakú, lila színű zöldség. Fogyasztását elsősorban frissen javasoljuk, hiszen tápanyagtartalmát így őrzi meg legjobban, de őszi napokon sokan párolják is előszeretettel. Jótékony hatásai közül fontos kiemelni, hogy csökkenti a szív-és érrendszeri megbetegedések, valamint az agyvérzés kockázatát, így fogyasztása a fent említett problémákra hajlamos személyeknek kiemelten javasoljuk.

Reméljük, hogy jelen összeállításunkkal inspiráltunk titeket, és bizonyosságot nyert, hogy ősszel is számos finom zöldség és gyümölcs vár még ránk. További ötletekért és naprakész információkért kövessétek Facebook oldalunkat, termékeinket pedig keressétek üzleteinkben, illetve a webshopban.